Travis Harper spędził swoje życie w otoczeniu samolotów. Dorastając dwie przecznice od lotniska Midway na południowej stronie Chicago, co osiem minut nad jego rodzinnym domem przelatywał lądujący odrzutowiec napędzany naszymi silnikami CFM56. „Przez całe dzieciństwo byłem zafascynowany lotnictwem. Patrzyłem na startujące i lądujące samoloty i wyobrażałem sobie, że mam możliwość podróżowania i poznawania świata” – mówi.
To właśnie ta fascynacja pomogła Harperowi wyznaczyć kierunek jego życia. Ukończył studia inżynierskie na Northwestern University i Ohio State, a następnie dostał się do zespołu GE Aviation projektującego i produkującego najbardziej zaawansowane komercyjne silniki odrzutowe na świecie. Fascynacja lotnictwem zaprowadziła go również do Dubaju, gdzie pomagał Emirates Airline utrzymać w ruchu flotę samolotów napędzanych silnikami GE90 i GP7200, oraz do Seattle, gdzie wspierał wysiłki Boeinga mające na celu wprowadzenie do eksploatacji samolotu 777X napędzanego naszym silnikiem GE9X. Dzięki temu znalazł się w najnowszym rozdziale swojej kariery – pełni rolę lidera w zespole, który na nowo wymyśla przyszłość lotnictwa. On i jego koledzy demonstrują technologię, która ostatecznie doprowadzi do opracowania silnika zużywającego o 20% mniej paliwa i emitującego o 20% mniej CO2 niż najbardziej wydajne obecnie silniki odrzutowe.
Harper jest menedżerem produktu GE w programie CFM RISE, ogłoszonym w poniedziałek przez firmy macierzyste CFM – GE i Safran Aircraft Engines. Odważna wizja programu RISE jest doskonale uchwycona w jego nazwie: Revolutionary Innovation for Sustainable Engines (z ang. Rewolucyjne Innowacje dla Zrównoważonych Silników). „Ten program rozwoju technologii dowodzi wspólnego zaangażowania GE i Safran w realizację ambitnych celów na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości” – mówi Harper.